Bundaberg

Åt på en helt otrolig indisk restaurang igår,  Curry quest hette den och ligger typ mitt i Bundaberg. Jag beställde en vegetarisk paneer och kofta tikka masala som nog helt allvarligt var det godaste jag har ätit i hela mitt liv. Paneer är som små bitar av färskost, och kofta är som små bollar gjorda av potatis och grönsaker. Till det åt vi ost och vitlöksnaan. Blir hungrig bara jag tänker på det.
 
Nu är vi Bundaberg och ska hänga kvar här tills våra tax file numbers kommer till postkontoret här. Hostlet som vi bor på kan vara det sämsta hittils. Det är så sjukt nedgånget och sunkigt, så det är tur att vi bara skulle stanna här i en natt. Efter vi har checkat ut ifrån det här hostlet idag ska vi åka till Mon repos, det är en strand typ 1 mil härifrån som är känd för att sköldpaddor kommer upp mellan november och mars varje år och lägger ägg. Jag hoppas att vi får se några!
För några dagar sedan bokade vi Fraser Island (världens största ö bestående av bara sand), så dit ska vi åka på torsdag. Det kommer bli grymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0