Olycksfågeln

 
Igår var jag på sjukhuset här i Cairns hela dagen, och det var fasen inte kul alltså. Jag kom dit till akuten vid tolv av anledningen att jag har haft en ganska onajs hosta enda sedan vi kom hit (typ två veckor), och jag kände att det var dags att göra något åt det. Jag fick vänta i väntrummet i 4 timmar innan jag fick komma in, och då sa dem att vi skulle prova med en antibiotikakur. Det enda kruxet var att min puls var jättehög, och med tanke på den långa flygresan från Sverige och hit ville dem ta det säkra före det osäkra och se så att jag inte hade en propp eller någonting, så dem skickade iväg mig för att ta blodprover, ekg och lungröntgen. Jag blev hämtad med en rullstol (haha, kände mig så himla fjantig så jag frågade om jag verkligen behövde, och dem sa att om man ska röntga lungorna så måste man tydligen det), och sedan när allt var färdigt fick jag lägga mig i en sjukhussäng med dropp så att mitt blodtryck skulle gå ner, ifall det kunde ha varit för att jag hade vätskebrist. Tillslut  (efter typ 8 timmar) så skickade dem hem mig med ventolin och några jättestarka värktabletter, och sa att jag är i ett tidigt stadie av lunginflammation. Varför jag fick smärtstillande istället för antibiotika är för mig ett mysterium, men jag sov bättre inatt än vad jag har gjort på länge, så jag antar att det var rätt tabletter jag fick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0