Daintree

(Bildlöst inlägg pga dåligt internet)
Det senaste dygnet i Daintree har verkligen varit fantastiskt. Vi kom till hostlet igår på dagen, och insåg att det verkligen låg mitt i regnskogen. Det var gigantiska träd, lianer och man hörde djurläten överallt. Det var tomt i receptionen så vi åkte till ett ställe som hette Hutchinson creek, vilket var som ett ställe vid en flod som man kunde bada vid. Det var en häftig känsla- att bada mitt i djungeln. Efter det åkte vi till en strand som hette Cow bay beach, där gick vi och plockade lite koraller i sanden och sedan gick vi tillbaka till hostlet. När vi skulle gå och lägga oss igår såg jag något i taket bredvid Idas huvud när hon pratade, och insåg till min totala fasa att det var en spindel lika stor som min hand som satt där. Den var så JÄVLA stor. Alltså det var helt sinnes. Sedan när vi släckte så försvann den. Ut igen förhoppningsvis. Själva dormroomet var typ som en slags hydda, där ena väggen var endast ett nät. Så när vi låg och sov i natt kunde man känna vindarna utifrån, och man hörde alla djurläten som att dem var med en i rummet. Det var så himla häftigt.
Imorse såg vi dock ett lite finare djur. Cassowarys ska tydligen finnas överallt i skogarna här i Daintree, och efter frukosten hade vi tur att se en. Den är lika stor som en struts, men har mer en tupps huvud (googla så förstår ni).
Nu är vi vid ett hostel vid cape tribulation, nästan precis vid stranden. Vi kan dock inte bada för att folk har sett krokodiler i vattnet här. Vi får nöja oss med poolen vid hostlet, eller om vi hittar några andra creeks att doppa oss i. Imorgon ska vi en sväng till Cape tribulation beach, utöver det har vi inga andra bestämda planer alls.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0