Hemliga stränder och Hobbiton

En öl framför öppna spisen på The green dragons' inn
Ett mysigt litet hobbithus
 Cathedral Cove
 Ett cultural maori performance på Aucklands museum. Uppträdandet avslutades med the Haka dance, vilket var SJUKT mäktigt. Ni som har sett Nya Zeelands rugbylag innan varje match vet vad jag pratar om. Om inte, kolla pronto!!
 Järngänget på flygplatsen innan vi åkte till NZ. Vi är ca bäst i världen.

Dem senaste dagarna har varit så intensiva, och vi har varit och gjort grejer varje dag. I tisdags blev vi upphämtade ifrån vårat hostel av Kiwi experience (bussföretaget vi kommer åka med under hela resan), och första stoppet var en strand som heter Cathedral cove, och det var helt stört vackert. För att komma till stranden var man tvungen att gå i en halvtimme och klättra ner för en brant bergvägg, tills man kom till stranden omgiven av höga berg. Man kunde gå igenom som en grotta för att komma till en annan lite gömd strand. Dagen efter åkte vi till the Waitomo Caves, och vi tog en guidad tur på typ en timme, där vi fick gå igenom grottorna och sedan avsluta med en kort båttur genom tunnlarna med tusentals lysmaskar över oss i taket. Det såg ut som en stjärnhimmel. Tyvärr fick man inte ta några bilder i grottorna så kan inte riktigt visa er hur vackert det faktiskt var. Ni får googla helt enkelt! Idag så anlände vi i Rotorua och det första vi gjorde var att åka till Hobbiton (den lilla hobbit-byn där Sagan om ringen och Hobbit utspelar sig). Turen var ungefär 2 timmar, och vi fick gå runt i den lilla byn medan en guide berättade för oss om filmen och om hur det gick till när den spelades in. Jag tog några obligatoriska turist-bilder framför Bilbo Baggers hus, och vi avslutade turen på puben The green dragons' inn och fick en gratis dricka. Satt alltså framför den öppna spisen och värmde mig efter regnet, och drack en black stout i livets ölbägare och låtsades att jag var typ Gimli. Det var så himla fett. Efter det blev vi tillbakakörda till hostlet i Rotorua, och imorgon åker vi till Tekapo. Ny dag, nya äventyr!